Volleybal PowerBall Spinner Polsstok PowerBall Spinner Kitesurfing PowerBall Spinner Golf PowerBall Spinner

Veel gestelde vragen

Q. Hoe kan ik het beste betalen?
A. Bij bestellen kun je door te kiezen voor bijvoorbeeld iDEAL direct in de website betalen. Er zal dan een venster openen van Pay.nl. De gegevens worden dan al juist doorgezet en de match vindt dan automatisch plaats. De keuze voor iDeal is hierbij sneller als overschrijving aangezien met iDEAL de betaling vrijwel altijd direct is verwerkt. Bij bijvoorbeeld overschrijving gaan wij er vanuit dat je de bestelling handmatig wilt overmaken.

Bij bijvoorbeeld de keuze voor overschrijving zijn de betalingsgegevens die je moet gebruiken bij het betalen van je bestelling erg belangrijk. Wanneer je bijvoorbeeld het kenmerk vergeet, of verkeerd invult bij een handmatige overboeking kan de betaling niet goed verwerkt worden bij onze betalingsafhandelaar Pay.nl. Dit zal een vertraging van de levering van je bestelling tot gevolg hebben.

Q. Er is mogelijk betaald met een foutief of incompleet kenmerk, wat nu?
A. Bij bestellen kun je door te kiezen voor bijvoorbeeld iDEAL direct in de website betalen. Er zal dan een venster openen van Pay.nl. De gegevens worden dan juist doorgegeven en de match vindt automatisch plaats.

Bij bijvoorbeeld de keuze voor overschrijving zijn de betalingsgegevens die je moet gebruiken bij het betalen van je bestelling erg belangrijk. Wanneer je bijvoorbeeld het kenmerk vergeet, of verkeerd invult bij een handmatige overboeking kan de betaling niet goed verwerkt worden bij onze betalingsafhandelaar Pay.nl. Dit zal een vertraging van de levering van je bestelling tot gevolg hebben. Neem contact op met Pay.nl als je de betaling wilt laten controleren of corrigeren.

Wanneer inderdaad de betaling zoek is, neem dan per email contact met ons op en geef je bestellingsnummer, naam, adres en het rekeningnummer door wat je hebt gebruikt voor de betaling. Wij zullen dan eveneens proberen om je betaling alsnog correct te verwerken. Wanneer dit echter niet lukt zal het door jou betaalde bedrag automatisch worden teruggestort op je rekening.

Q. Een defect, wat nu?
A. Bij de volgende defecten kunnen wij helaas niets voor je betekenen. In deze gevallen kun je slechts een nieuwe bal bestellen of de bal zelf (proberen te) repareren:

1) ik heb de bal laten vallen en er zit nu een tik is of de bal werkt niet (goed) meer.
2) ik heb een vloeistof, vuil, stof of iets anders in mijn bal laten vallen/lopen en nu doet de het niet (goed) meer.
3) Ik starte mijn bal met iets anders dan mijn hand of het bijgeleverde startkoordje en nu doet mijn bal het niet (goed) meer.
4) Ik heb de bal uit elkaar gehaald/gehad en nu doet mijn bal het niet (goed) meer.

Wanneer je zelf wilt proberen de bal uit elkaar te halen om deze te repareren kun je dit doen aan de hand van de beschrijving van het openen van de bal welke ook in de veelgestelde vragen lijst is omschreven. Let er hierbij wel op dat de fabrieksgarantie (en onze garantie) in ieder geval vervalt wanneer je de bal open maakt.

Wanneer het defect één van de onderstaande mankementen betreft kunnen wij (misschien) wel iets voor je doen. Het mankement mag echter niet zijn ontstaan door onzorgvuldig gebruik. Wanneer wij de bal terug ontvangen onderzoeken wij de bal en het defect en zien wij vaak direct wat er aan de hand is en waardoor dit is ontstaan. Bij twijfel of dit een defect is onstaan door gebruik of door een fabrieksfout zullen wij in veel gevallen de bal (kostenloos) vervangen:

1) De bal is (naar mijn mening) defect bij mij aangekomen
2) Ik heb een lighted type en deze geeft geen licht (meer).
3) De bal geeft geen wrijving/tegenkracht (meer).
4) De techno geeft geen licht of snelheid weer en ik heb de beschrijving van hoe de techno moet worden gebruikt goed gelezen en de film op deze site gezien.
5) Ik heb een bal met een Counter die niet (meer) werkt.

Stuur ons in de bovenstaande gevallen altijd DIRECT bij constatering van het defect een emailbericht met vermelding van je bestelnummer, je gegevens en het defect/probleem van je product en stuur ons dan je product retour met een kopie van je emailbericht. Wij reageren dan zo snel mogelijk.

De bezorgkosten voor het terugsturen van je product zijn voor je eigen rekening. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat je product bij ons aankomt kun je het beste je zending aangetekend versturen.

Wanneer je bal een defect heeft wat niet in het bovenstaande is genoemd, wil je dan je defect aan ons kenbaar te maken via email? Wij reageren dan z.s.m. per email en vertellen wat je het beste kunt doen. Wanneer je twijfels heeft of het defect bij de eerste of tweede groep behoort, neem dan ook contact met ons op via email en wij berichten je over de procedure.

Q. Hoe kan ik mijn snelheid op de Techno bekijken?
A. Let er bij de Techno op dat deze een draairichting heeft welke is aangeven door de pijl op de rotor. Wanneer je de Techno op minimaal 6.000 toeren hebt draaien zie je dat er meerdere rode lijnen naast elkaar komen te staan. Vanaf het moment dat de rode lijnen even gaan knipperen is er een high score bereikt. De manier om deze af te lezen is om de PowerBall te laten "hangen" aan de wriststrap. Op die manier weet je zeker dat de bal geen "tegenwrijving" heeft en is de stand af te lezen.

Wanneer je minder dan 6.000 toeren draait en je laat de bal dan "hangen" zal er een (standaard) tekst in de rotor worden weergegeven. Wanneer je enige tijd boven de 6.000 toeren draait komt er ongeveer 4 seconden lang een blauw verlichte streep naast de rode.

Hou je de bal vervolgens ongeveer 30 seconden aan dan komt er weer een gedurende ongeveer 4 seconden lang een blauw verlichte streep naast de rode, hierna is de gemiddelde score van deze halve minuut af te lezen als je de techno wederom laat "hangen" aan de wriststrap.

Q. Mijn startkoordje zit vast in mijn PowerBall, wat nu?
A. Probeer het koordje er voorzichtig uit te krijgen. Alleen als het touwtje echt vast zit, kun je ervoor kiezen de PowerBall te demonteren. Omdat hierdoor de mogelijkheid bestaat dat de gebalanceerde rotor uit balans raakt, gebeurt dit op eigen risico! Werkwijze: Maak onder de thermogrip van de PowerBall de twee kleine schroefjes los, en plaats de PowerBall tussen een bankschroef. Draai vervolgens de bankschroef voorzichtig aan. De twee helften 'poppen' vanzelf los. Vervolgens kunt je voorzichtig het touwtje uit de rotor halen.
Q. Waarom maakt mijn PowerBall een gek geluid?
A. De PowerBall werkt met bewegende onderdelen en is hierdoor gevoelig voor schokken en vuil. Wanneer de PowerBall hard is gevallen kan de PowerBall een 'schrapend' geluid produceren. Dit gebeurt ook als er vuil in terecht is gekomen. Hier is niets aan te doen. De PowerBall blijft wel gewoon werken!
Q. Kan ik mijn PowerBall openmaken?
A. Je kunt de PowerBall openmaken. Omdat hierdoor de mogelijkheid bestaat dat de gebalanceerde rotor uit balans raakt, gebeurt dit op eigen risico! Werkwijze: Maak onder de thermogrip van de PowerBall de twee kleine schroefjes los, en plaats de PowerBall tussen een bankschroef. Draai vervolgens de bankschroef voorzichtig aan. De twee helften 'poppen' vanzelf los.
Q. Kan ik mijn PowerBall schoonmaken of smeren?
A. Je kunt absoluut geen vet- of smeermiddelen gebruiken voor het schoonmaken of smeren van je PowerBall. Deze is hier niet tegen bestand en verliest dan zijn krachtige werking. Je kunt de PowerBall ook niet met water reinigen. Je kunt hem het makkelijkste reinigen met een hogedruk luchtpistool.
Q. Op welke PowerBalls past de Digital Counter?
A. Op alle PowerBalls waar de counter optioneel wordt aangeboden, kan deze worden gemonteerd. Wanneer je de counter als optie besteld bij een PowerBall zal deze over het algemeen reeds gemonteerd worden geleverd. Op inmiddels de meeste modellen zit standaard al een counter en die modellen zijn ook niet zonder counter te verkrijgen.
Q. Hoe maak ik mijn Digital Counter los of vast?
A. Je kunt de Digital Counter verwijderen door een (zeer) kleine schroevendraaier tussen de rand van de bal en de Digital Counter te plaatsen. Hiermee kun je de Counter omhoog "wippen". Dit kan aan twee zijden van de PowerBall, daar waar de Counter een kleine opening heeft. Wanneer je de Digital Counter juist wilt plaatsen, dan verwijder je eerst het klepje aan de onderkant van de PowerBall op dezelfde manier. Daarna kun je de Counter vast klikken.
Q. Waarom krijg ik krassen/groeven in mijn PowerBall?
A. Dit kan uitsluitend gebeuren bij het foutief starten van de PowerBall. Wanneer je het startkoordje tegen het plastic aan drukt en het koordje langs het plastic aandraait, ontstaan er groeven in het plastic. Dit komt door de wrijving van het koordje tegen de behuizing. Dit valt niet onder de garantie.
Q. Wat zijn de verschillen tussen jullie merken PowerBalls?
A.

De PowerBall Spinners: Regular, Amber, Blue, Green en Techno zijn in kracht aan elkaar gelijk (vergelijkbaar met 18kg). Het verschil is dus alleen de lichtgevende kleur en kleur van de behuizing. De NSD Spinners zijn de nieuwe types van de firma NanoSeconD. Bijna alle NSD Spinners hebben een schokbestendig binnenwerk, dit staat in dat geval bij de productspecificaties vermeldt.

De 250Hz PowerBalls die momenteel op onze site zichtbaar zijn, zijn afkomstig van een andere producent: RPM Sports. Deze serie (KB188) heeft anders gekleurde behuizingen en eventueel LED verlichting.

De Super PowerBall is een zware PowerBall van NanoSeconD, dit kan je terugvinden in de opgewekte krachten indicator in de specificaties tab van de betreffende PowerBall productpagina. Het kan nog sneller echter: De PowerBall Spinner Ultimate. Dit is juist weer een stuk kleinere PowerBall maar met een lichtgewicht rotor, waarmee hoge snelheden gehaald kan worden. Overtreffende trap is de nieuwste toevoeging: De PowerBall Spinner Titan, die is voor mensen met grotere handen, en voor fitness fanaten die een aanvullende (onderarm) training zoeken.

Q. Kan ik ook onder rembours betalen?
A. Nee, helaas is deze optie voor ons te risicovol gebleken in het verleden.
Q. Wat voor betaalmethoden zijn er?
A. Wij werken met een betaalsysteem van Pay.nl, zij verzorgen altijd de laatste veilige betaalmethoden die er in Nederland zijn. Wat we in ieder geval ondersteunen is iDEAL, (handmatige) overschrijving, PayPal en Creditcard. Bij het plaatsen van de bestelling kun je hier een keuze in maken.
Q. Kan ik ook anders dan direct/online betalen?
A. Ja, dit kan. Kies dan in het bestelproces voor "overschrijving". Dan kun je een email naar jezelf laten sturen met de betalingsgegevens om later (of direct) handmatig geld over te maken voor het betalen van je bestelling. De betalingsgegevens die je per email ontvangt zijn hierbij erg belangrijk. Wanneer je bijvoorbeeld het kenmerk vergeet of niet goed invult kan de betaling niet goed verwerkt worden bij onze betalingsafhandelaar. Dit zal vertraging van de levering van je bestelling tot gevolg hebben. Stuur ons in dat geval zo spoedig mogelijk een e-mail met alle relevante gegevens zoals betalingskenmerk, rekeningnummer e.d.
Q. Is het mogelijk telefonisch te bestellen of op een rekeningnummer over te maken?
A. Omdat onze bestellingen automatisch worden gekoppeld aan een betalingskenmerk en zo ook automatisch kunnen worden verwerkt, is het voor ons niet mogelijk om alleen een rekeningnummer door te geven om geld over te maken voor het betalen van je bestelling. Er moet dus altijd een bestelling geplaatst worden voordat je betalingsgegevens kunt verkrijgen. Je kunt een bestelling uitsluitend plaatsen via onze site.
Q. Kan ik ook met een machtiging betalen?
A. Nee, helaas is dit niet meer mogelijk vanwege de administratieve lasten en risico's die hiermee gemoeid zijn.
Q. Wat houdt de nieuwe naam NSD Spinner in plaats van PowerBall in?
A.

De naam NSD Spinner is de Amerikaanse naam voor de PowerBall van de fabrikant NanoSeconD, het product en de herkomst is uiteindelijk hetzelfde als de PowerBall zoals wij hem al meer dan 10 jaar verkopen. Met de introductie van de nieuwe naam hebben wij willen aangeven dat er eveneens een nieuwe serie modellen is geïntroduceerd: de schokbestendige serie PB-688. In tegenstelling tot de voorgaande modellen 'PB-188' van NanoSeconD, en de serie van RPM Sports 'KB188' zijn alle modellen in de PB-688 serie bestand tegen vallen en stoten, en zal het vernieuwde rotor mechanisme altijd een soepele werking leveren.

Q. Hoe kan ik mijn factuur opvragen?
A. Wanneer je een Account bij ons hebt aangemaakt bij het bestellen dan kun je inloggen met je aangemaakte inloggegevens, vervolgens naar "Account / Bestelling" gaan en daar kun je dan je factuur vinden.

Wanneer je geen Account hebt aangemaakt kun je de factuur vinden door naar deze link te gaan en in te loggen met je emailadres of postcode in combinatie met je bestelnummer en gebruikte achternaam.
Q. Wat is mijn Pluim waard?
A.

Wij accepteren de volgende Pluimen:

  • Gele Pluim (15 euro)
  • Rode Pluim (25 euro)
  • Groene Pluim (35 euro)
  • Blauwe Pluim (50 euro)
  • Oranje Pluim (75 euro)
  • Paarse Pluim (100 euro)
  • Roze Pluim (150 euro)
Q. Ik heb een klacht, hoe verder te handelen?
A. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar informatie@spierbal.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Q. Zijn er ook handleidingen beschikbaar?
A. Jazeker, die hebben we op de volgende pagina beschikbaar gesteld: Handleidingen
Q. Wat zijn de verzendkosten?
A. De verzendkosten bedragen standaard € 4,95 voor Nederland en € 7,95 voor België, voor brievenbuspost bedragen de kosten variërend van € 0,95 - € 1,95 voor Nederland, en voor België variërend tussen € 1,45 - € 2,95.
Q. Hoe wissel ik mijn Pluim in?
A.

Wanneer je je winkelmandje gevuld hebt met de producten die je wilt bestellen, klik dan in het menu op de knop "Jouw Pluim", of klik op deze link.

Geef je Pluim Vouchercode in het invulveld op. Let op de hoofdletters en kleine letters! De verwerking hiervan kan even duren omdat er direct een validatie uitgevoerd wordt. Nadat de pagina volledige geladen is, zal je bovenin de pagina te zien krijgen of de Pluim herkend en geaccepteerd is, of dat er iets is mis gegaan.

Let op: Als de waarde van de Pluim hoger is dan of gelijk is aan de waarde van het totaalbedrag, zul je niet in ons betalingssysteem van Pay.nl terecht komen omdat verdere betaling immers niet nodig is. 

Volg vanaf nu de normale afreken-procedure. Aan het einde, voordat de bestelling definitief geplaatst wordt, krijg je altijd nog een laatste maal een totaaloverzicht te zien. In dit overzicht zie je hoe de Pluim afgetrokken wordt van het totaalbedrag.

De Pluim dient na je bestelling opgestuurd te worden naar onderstaand adres, pas als wij de onbeschadigde Pluim ontvangen hebben wordt de bestelling verstuurd! Laat de pluim intact, vul je gegevens op de voorkant in, en scheur de controlestrook af om zelf te bewaren. Stuur de ingevulde Pluim naar onderstaand adres:

Spierbal.nl
Eemweg 90
4105ZA Culemborg

Zodra de Pluim ontvangen is, en het eventueel bijkomende bedrag op onze rekening gestort is, zullen we de bestelling versturen. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat wij je Pluim via de post hebben ontvangen, dan kun je deze het beste aangetekend versturen, dit kost echter geld! Wij kunnen je bestelling niet uitleveren wanneer je Pluim niet bij ons is aangekomen!

Q. Wachtwoord vergeten?
A. Klik op Account / Bestelling rechtsboven in het menu. Aan de rechterzijde zie je dan een link "Je wachtwoord vergeten?". Je ontvangt dan een email van ons.
Q. Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
A. Wij leveren je bestelling aan bij PostNL als je betaling ontvangen is.

Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat de betaling van je bestelling op de tweede dag nadat je digitaal een betaalopdracht hebt gegeven bij ons bekend is. Wij versturen dan op die dag je bestelling.

Bij sommige betaalmethoden is het mogelijk dat nog dezelfde of 1 dag na het plaatsen van je bestelling en het geven van je digitale betaalopdracht, bijvoorbeeld met Rabo Direct betalen, creditcard, PayPal en IDeal betalingen, je bestelling verzonden wordt.

Let op! Er zijn altijd uitzonderingssituaties, sommige transacties duren langer. Wanneer je zeker wilt zijn dat je bestelling voor een bepaalde datum bij je aankomt, neem dan eerst contact met ons op.

Gemiddeld doet PostNL er ongeveer 1 werkdag over om een bestelling te bezorgen. Dit is gerekend vanaf het moment dat de bestelling bij ons wordt verzonden. Je ontvangt hiervan een verzendbevestiging. PostNLj werkt (doorgaans) 6 dagen per week, alleen niet op zondag. Je krijgt een track en trace e-mail van PostNL waar je de zending mee kunt traceren.

Q. Hoe weet ik wanneer mijn Pluim bij jullie is aangekomen?
A.

Waardebonnen moeten altijd naar ons worden opgestuurd en wij registreren de waardenbonnen direct bij binnenkomst. Deze registratie kun je volgen door in te loggen op onze website en de status van je bestelling te bekijken. Je kunt dan precies elke stap van je bestelling volgen zoals: "wacht op betaling", "in behandeling" en zo ook: "wacht op waardebon".

Wanneer je er zeker van wilt zijn dat wij je waardebon via de post hebben ontvangen, dan kun je deze het beste aangetekend versturen. Wij kunnen je bestelling niet uitleveren wanneer je waardebon niet bij ons is aangekomen. Wanneer wij enige tijd na het plaatsen van je bestelling nog geen waardebon van je hebben ontvangen, sturen wij je een herinneringsbericht.

Wanneer je de waardebon wel naar ons hebt opgestuurd maar wij geven aan dat wij deze nog niet hebben ontvangen dan is je zending dus ergens zoekgeraakt. Dit is erg vervelend voor u. Aangezien wij onze vergoedingen van organisaties als Pluimen pas krijgen als wij je waardebon naar hen toe sturen, kunnen wij nooit tot levering overgaan als je waardebon dus niet in onze handen is. Neem daarom contact op met Pluimen en vraag hen naar de procedure hoe verder te handelen.

Q. Kan ik meerdere waardebonnen bij één bestelling inleveren?
A.

Nee, helaas is dit niet mogelijk.

Q. Wat is de status van mijn bestelling?
A. Wij werken met een orderafhandeling systeem. Hiermee informeren we je automatisch per e-mail bij elke stap van je bestelling.

Je krijgt ook een e-mail op de dag dat je bestelling wordt verzonden. Je ontvangt direct na de verzending een e-mail van ons. Hierin staat een link naar de track and trace pagina van PostNL. Hier kun je op elk gewenst tijdstip controleren waar je zending zich op dat moment bevindt.

Daarnaast kun je inloggen op onze site, en onder "Mijn account" je bestellingen raadplegen. Hier kun je ook terecht voor het bekijken en / of wijzigen van je betalingsopdracht.

Q. Hoe wissel ik een Pluim in?
A.

Wanneer je op onze site je winkelmandje bekijkt kun je in dit scherm ervoor kiezen om een Pluim in te wisselen. Geef je pluimcode in het betreffende invulveld op. Let op de hoofdletters en kleine letters! De verwerking hiervan kan even duren omdat er direct validatie plaatsvindt welke waarde de pluim heeft. Werkt dit scherm niet dan heb je op je device "cookies accepteren" uit staan. In het volgende scherm zal de waardebon als korting zichtbaar zijn.

De verzendkosten zijn in dit scherm nog niet zichtbaar maar ook deze kosten worden later verrekend met de betreffende Pluim waarde. Vervolg dan het bestelproces. Wanneer de waarde van de Pluim lager is dan het totaalbedrag van je bestelling, dan kun je het resterende bedrag bijbetalen met de mogelijke betaalmethoden. Let op: Als de waarde van de Pluim hoger is dan of gelijk is aan de waarde van het totaalbedrag, zul je niet in ons betalingssysteem terecht komen omdat verdere betaling immers niet nodig is.

De Pluim dient na je bestelling opgestuurd te worden naar onderstaand adres, pas als wij de onbeschadigde Pluim ontvangen hebben wordt de bestelling verstuurd! Laat de pluim intact, vul je gegevens op de voorkant in, en scheur ALLEEN de controlestrook af, alleen in dat geval is de pluim geldig. Stuur de ingevulde Pluim naar onderstaand adres:

Spierbal.nl
Eemweg 90
4105ZA Culemborg

Zodra de Pluim ontvangen is, en het eventueel bijkomende bedrag op onze rekening gestort is, zullen we de bestelling z.s.m. versturen. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat wij je Pluim via de post hebben ontvangen, dan kun je deze het beste aangetekend versturen, dit kost echter geld! Wij kunnen je bestelling niet uitleveren wanneer je Pluim niet bij ons is aangekomen, bijvoorbeeld door zoek raken bij (TNT) post.

Ben je je controlestrook kwijt, neem dan contact op met Pluimen.nl

Q. Hoe weet ik dat mijn Pluim bij jullie is aangekomen?
A.

Waardebonnen moeten ALTIJD naar ons worden opgestuurd en wij registreren de waardenbonnen direct wanneer de postbode langs is geweest. Deze registratie kun je zien door in te loggen op onze website en de status van je bestelling te bekijken. Je kunt dan precies elke stap van je bestelling volgen zoals: "betaling ontvangen", "klaar voor verzending" en zo ook: "Waardebon ontvangen".

Wanneer je er zeker van wilt zijn dat wij je waardebon via de post hebben ontvangen, dan kun je deze het beste aangetekend versturen. Wij kunnen je bestelling niet uitleveren wanneer je waardebon niet bij ons is aangekomen, bijvoorbeeld door zoek raken bij de TNT post.
Wanneer wij enige tijd na het plaatsen van je bestelling nog geen waardebon van je hebben ontvangen, sturen wij je een herinneringsbericht.
Wanneer je de waardebon wel naar ons heeft opgestuurd maar wij geven aan dat wij deze nog niet hebben ontvangen dan is je zending dus ergens zoekgeraakt. Dit is erg vervelend echter aangezien wij onze vergoedingen van organisaties als Pluimen pas krijgen als wij je waardebon naar hen toesturen, kunnen wij nooit tot levering overgaan als je waardebon dus niet in onze handen is. Neem daarom contact op met Pluimen en vraag hen naar de procedure van Pluimen.

Q. Kan ik meerdere waardebonnen bij 1 bestelling inleveren?
A.

Nee, helaas is dit niet mogelijk.

Q. Mijn factuur en leveringsadres zijn verschillend?
A. Dit is geen probleem. Wanneer je een account hebt aangemaakt, en bent ingelogd, kun je in stap 1 van het bestelproces het leveringsadres wijzigen. Ook kun je hier je adressen wijzigen wanneer je deze reeds eerder hebt aangemaakt. Daarnaast kun je ook onder het kopje "Accountinformatie" je adresgegevens wijzigen. Je kunt hier o.a. meerdere adressen opgeven, zodat je bij het bestellen kan opgeven welk adres je wilt gebruiken.
Q. Waarom staat mijn bestelling in 'backorder'?
A. Wanneer je bestelling de status: "backorder" heeft, dan is je bestelde product helaas niet op voorraad. Dit komt bijna nooit voor. We streven naar het hebben van een grote voorraad van al onze artikelen. We leveren je totale bestelling wanneer alle artikelen weer door onze leverancier nageleverd zijn.
Q. Mijn bestelling is langer dan 48 uur onderweg?
A. Bestellingen zijn normaal gesproken binnen maximaal 48 uur (2 werkdagen) na verzending op plaats van bestemming. PostNL bezorgt onze pakketten normaal gesproken 1 werkdag nadat zij het pakket hebben ontvangen. Wanneer je een bericht van verzending ontvangt op een vrijdag, op feestdagen of in het weekend, dan zal je bestelling normaal gesproken op de eerst volgende werkdag worden verwerkt. Het kan zijn dat de zending op zaterdag wordt aangeboden. Wij verzenden onze bestellingen met een aantal kenmerken voor PostNL. Een van deze kenmerken is dat we een handtekening verlangen van de ontvanger. Daarnaast verzoeken wij Post NL eveneens de bestelling niet op een ander adres (bijvoorbeeld je buren) te bezorgen. Dit doen we om klachten te voorkomen. Wanneer je niet thuis bent op het moment van aflevering, dan laat PostNL een briefje in je brievenbus achter. Op dit briefje staat dat de bezorger is geweest en dat hij de volgende werkdag nogmaals probeert de zending af te leveren. Als hij dan wederom niemand thuis aantreft blijft de zending een aantal dagen op een afhaaldepot van Post NL liggen. Na deze periode wordt de zending weer teruggezonden naar ons. Wanneer je een track and trace e-mail heeft ontvangen van PostNL kun je door middel van dit nummer de zending traceren. Neem contact op met PostNL als hier onvolkomendheden of onjuistheden in voorkomen. Wij kunnen hier helaas geen rol in spelen. Heb je geen track and trace nummer ontvangen, neem dan s.v.p. wel contact met ons op door een e-mail te sturen met je bestelnummer, track and trace nummer en de verwachte leverdatum.
Q. Kan ik mijn bestelling afhalen?
A. Nee, helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden. Wij hebben geen winkelpand. Onze verzending gebeurt vanuit een centraal depot in Nederland.
Q. Waarom heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen?
A. Controleer eerst of je wel een (automatische) bevestiging per email van je bestelling hebt ontvangen. Wanneer dit niet het geval is heb je mogelijk de laatste stap van je bestelling vergeten te doen. Log dan opnieuw in en rond je bestelling alsnog af. Als het goed is staat je bestelling dan nog in het winkelmandje. Is het bovenstaande niet het geval dan kan het één van de onderstaande oorzaken hebben: 1) Je hebt betaald maar niet met het juiste betaalkenmerk, de betaling zal dan niet worden herkend in ons systeem. Controleer wanneer je betaling van je rekening is afgeschreven en met welk kenmerk en mail dit naar ons zodat wij één en ander in het systeem kunnen controleren. 2) Je hebt aangegeven via overboeking te willen betalen maar je hebt je (handmatige betaling) nog niet gedaan. Let hierbij op het juiste betalingskenmerk. 3) Je bestelling staat in backorder, in dat geval hebben wij je ook per email geinformeerd wat daar de reden voor is. 4) Je hebt (deels) betaald met een pluim of waardebon maar de waarbon heb je nog niet naar ons postadres gestuurd. Dit is nodig voor onze afrekening. Stuur de pluim alsnog op naar het adres in je bestelbevestiging per email. 5) Er is iets anders mis, stuur ons dan een email met je naam en bestelnummer zodat wij kunnen uitzoeken wat er aan de hand is.